miércoles, 28 de mayo de 2008

El JCLIC!


Hola de nou!!!
Us vull explicar una de les experiències fetes a classe que més m’ha agradat: El JClic!
El JClic és un programa format per un conjunt d’aplicacions informàtiques que serveix per crear, visualitzar i publicar activitats didàctiques. Normalment, s’utilitza per treballar temes, és a dir, que totes les activitats que hi apareguin estaran relacionades amb el tema corresponent.
El JClic està desenvolupat en la plataforma Java i la Zona Clic és la web que li dóna suport. Des d’aquesta última us podeu descarregar el programa.
Per tal de crear-ne un s’ha d’utilitzar l’aplicació JClic Author. Des d’aquest s’edita el JClic i es publica en forma de pàgina web, en format htm. Allà hi podem trobar tot tipus d’activitats per crear, com per exemple: associacions (simples i complexes), jocs de memoria, exploració, identificació, panells d’informació, trencaclosques, resposta escrita, activitats de text, sopa de lletres i mots encreuats.
Nosaltres ho hem publicat a la web de www.googlepages.com .
Com a treball final, hem creat un JClic, per grups. Però abans, per practicar en vam fer un sobre el reciclatge.
Per fer-ho, he seguit els següents passos: crear un compte per fer-me usuari de “googlepages”, crear el JClic amb el JClic Author i finalment penjar aquest a la meva pàgina web de “googlepages”.
Primerament, per tal de crear el teu espai web a “googlepages”, t’has de fer un compte “gmail”. Un cop creat, pots editar el teu espai, posant-li un nom, creant altres pàgines dins d’aquesta, etc. Tot això ho pots fer al menú inicial:

El següent pas va ser crear el JClic, amb el JClic Author. Un cop vaig començar un nou projecte, li vaig posar un títol i vaig escollir la pell.

Seguidament, vaig desar les imatges que volia que apareguessin al JClic a la Mediateca de l’Author (abans ja havia triat les imatges i les havia escalat a la mida corresponent amb el programa “The Gimp”).


Després vaig crear les tres activitats, escollint en cadascuna les imatges que volia que sortissin o el text que volia que es veiés, el color o imatge del fons, l’estil del text, etc.


Després vaig desar el projecte en format “zip”. També el vaig desar en format “htm” (creant-lo com a pàgina web). I finalment, l’he penjat en la meva pàgina web de “googlepages” (afegint-hi el link en format “htm”.)
Cliqueu aquí per entrar a la meva pàgina web que us portarà al JClic sobre el reciclatge!

Desitjo que us agradi i que us sigui d'utilitat!

No hay comentarios: